Innostuin tässä hiljattain liittymään Trinity Rules -nimiseen ihmisillä pelattavaan roolipeliin, joka sijoittuu vuoden 2055 New Yorkiin. Viimeisten parin vuoden aikana minulle tuli suorastaan tavaksi insertoida Xapara-hahmojani erinäisiin eläinropeihin, joten päätin uskaltautua kokeilemaan tätä myös ihmisillä pelattavassa pelissä. Tulokset ovat olleet aika mielenkiintoisia.

Ihmisversioiden kuvat olen muuten luonut League of Legends Avatar Creatorilla, lämmin suositus!

KoshiaM.jpg Kuzma.jpg

Ensimmäisenä tein peliin Koshian ihmisversion. Se ei ollut kovin vaikeaa, koska numerodemonit omaavat melko ihmismäisen ulkonäön. Lähinnä piti poistaa siivet ja kyky tehdä numerotaikoja... Ja jotenkin selittää kasvonpiirteet ja vaaleat hiukset, mikä hoitui sekalaisella sukutaustalla... Vaikein paikka oli silmät, joiden pupillien kuuluisi olla hailakat. Keksin, että Koshian ja Gelarian ihmisversioiden äidillä on erikoinen mutaatio, joka aiheuttaa silmien oudot hailakat pupillit ja lisää matemaattista hahmotuskykyä. (Kaikissa peleissä tällaiset eivät menisi läpi, mutta TR:n maailmassa on muita hieman samantasoisia juttuja eri hahmoilla, joten sinne tämä sopi.)

Gelariaaaaa.jpg

Myös Koshian Gelaria-sisko joutui luopumaan siivistään ja niiden lisäksi myös korkeakoulututkinnostaan. Magiateknologian insinöörinä alunpitäen työskennellyt nainen on TR:ssä automekaanikko, joka on töissä veljensä autoliikkeessä. Koshia ja Gelaria ovat erikoisia numerodemonikielen nimiä (Koshia tarkoittaa kahtatuhatta), mutta hahmoista on olemassa Magian Merkeissä susi-insertit nimillä Kuzma ja Zhanna, joita päätin hyödyntää. Heidän sukunimenään toimii Riels, joka on Koshian isän sukunimi (merkitys numerodemoniksi: Kukat) ja sattuu myös olemaan verraten yleinen sukunimi Yhdysvalloissa. Sisarusten alkuperäistä Mazzaduskes (Lentävät Varjot) -nimeä en lähtenyt käyttämään, olisi ollut hieman oikeaan maailmaan sopimaton!

Kuten alunpitäen Xaparassa, myös Trinity Rulesissa Koshia, tai hänen ihmisversionsa Kuzma, on ongelmissa lainattuaan rahaa mafialta ja päätynyt vankilaan jäätyään kiinni rahanpesusta ja veronkierrosta. Peli alkaa, kun Kuzma on istunut loppuun 7 vuoden vankilatuomionsa (jota hän alkuperäisessä pelissä oli viimeistelemässä) ja ensi töikseen varastaa auton päästäkseen takaisin rikollisjengien hallitsemaan New Yorkiin, jonne lainkoura ei ulotu. Aamuöisellä parkkipaikalla hänen seuraansa tupsahtaa nuori punapää. Tämä on sen verran yksinkertainen, ettei tajua Kuzman olevan varastamassa piuhoista käynnistelemäänsä autoa. Nainen vaatii saada Kuzmalta kyydin ja hän suostuu, jottei jättäisi silminnäkijää rikospaikalle.

Näin alkaa Kuzman ja Rihan matka kohti New Yorkia. Riha on varttunut maatilalla ja karannut kotoaan kyllästyttyään superuskonnollisen vanhoillisen perheensä "tylsiin tapoihin ja komenteluun" ja lähtenyt maailmalle voidakseen elää itsensä tyylistä elämää. Kuzman käy maailmasta mitään tietämätöntä naista sääliksi ja hän tarjoutuu antamaan tälle työpaikan yrityksessään ja auttamaan hänet alkuun - katuen myöhemmin lupaustaan syvästi huomattuaan, miten yksinkertainen pölkkypää Riha todellisuudessa onkaan.

 

Riha_piir.jpgRihaQuinn.jpg

Rihan muodonmuutos ihmiseksi oli yllättävän helppoa. Glushit ovat punapäitä, joten tein heidän suvustaan irlantilaistaustaisen. Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin laittamaan heidän ihmissukunimekseen Quinn. Glush on luudemonista suoraan suomennettuna Kryptanen eli suvun ihmisversioiden nimellä ei ole suoraan samaa merkitystä. Siinä oli vain kivasti vähän samantapainen sointi. Nimi itse asiassa viittaa päähän/viisaaseen, jonka voi Rihan kohdalla nähdä jo aikamoisena ironiana ottaen huomioon, että neiti on tyhmä kuin saapas. :'D

Luudemonimainen vanhoillinen jäykkä tapakulttuuri hoitui sillä, että perhe on uskovaisia. Eniten päänvaivaa tuotti, miten saisin likanpätkästäni samanlaisen voimanpesän kuin alkuperäinen on ihan vain luonnostaan lajinsa takia. Keksin, että Rihan perheellä on maatila ja hän on varttunut tehden siellä raskaita hommia, paimentanut tilan lihasonneja välillä suurin piirtein painien isojen elikoiden kanssa. Kyllähän siinä väistämättä vähän vahvemmaksi kehittyy kuin kotisohvalla löhöilevänä someteininä.

Minulla on ollut jo aika hauskaa tämän tumpelon kanssa pelaillessani. Riha on onnistunut mm. lukitsemaan itsensä vessaan ja sisälle autoon, eikä osaa laittaa turvavyötä kiinni. Jälkimmäinen meinasi aiheuttaa Kuzmalle isompia ongelmia, kun hän yritti auttaa Rihaa vöiden kanssa ja Riha luuli sitä lähentely-yritykseksi ja alkoi mekkaloida vetäen sivullisten huomion osakseen.

 

Shuram_pskaks.jpg SharonaK.jpg

Entä mitä olisikaan peli ilman Shuram-inserttiä? En oikeastaan ole aiemmin insertoinut Shuramia mihinkään, joskin hänen piirteitään on tietyillä hahmoillani (Talvihämy Tähtien Johdatus -soturikissaropessa lienee lähimpänä). Shuram Karmasta tuli Sharona Karma. Päätin säästää tuon erikoisen sukunimen, koska sehän on ihan oikeaa ihmisten kieltä ja merkitykseltään suht. sama kuin tiimaksi. Sateenkaarihiukset olisivat pelissä sallitut, jos hahmo itse värjäilisi niitä. Väitän kuitenkin, että Shuram olisi moiseen a) liian laiska ja b) tuskin tarkoituksella pitäisi moisen värisiä hiuksia. Alkuperäisellä Shuramilla nyt vain sattuu olemaan sellaiset luonnostaan lajin puolesta. Halusin jotenkin tiimojen värimaailmasta mukaan tuon ihon harmaan sävyn, joten ratkaisin asian tekemällä Sharonasta harmaahiuksisen. Myöskään punaiset pentagrammisilmät eivät olisi ihmisellä mahdolliset muuten kuin piilareina, joita Shuram tuskin viitsisi vaivautua käyttämään. Sininen valikoitui jotenkin luonnostaan (omien silmieni väri, köh...)

Noin muuten Sharona on käytökseltään ja luonteeltaan aika yksi yhteen Shuramin kanssa. Mulkero yhden yön jutusta seuraavaan seikkaileva ketjupolttaja-alkoholisti, jonka elämä on melkoisen päämäärätöntä. Silti naikkonen onnistuu yleensä järjestämään elämänsä melko mukavaksi hyvien manipulointitaitojensa vuoksi. Sharona on näennäisesti töissä Kuzman autoliikkeessä automyyjänä. Varsinaisesti hän on kuitenkin pitämässä pomoaan silmällä mafian laskuun.

 

Buzz_liekki.jpg B2.jpg

Ja pitihän minun saada myös ihmisversio Buzlesta! Lugus "Lapa" Scapola on alkuperäisen versionsa mukaan elellyt maassa laittomasti vuosikausia. Buzle pakeni Ottiasta Xaparaan jouduttuaan siellä ongelmiin mustan magian käytöstä. Lugus on kotoisin Meksikosta, jossa hän oli nuorempana mukana huumekartellien toiminnassa ja livahti rajan yli Yhdysvaltoihin, jossa hän elelee maan alla alkuperäisen versionsa tavoin. Buzlesta poiketen Lugus ei kuitenkaan ole mafian leivissä (en halunnut tuupata kaikkia hahmojani samaan leiriin), vaan työskentelee yhden jengin petturinmetsästäjänä.

Olin yllättynyt, miten paljon alkuperäisiä piirteitä sain säilytettyä mustan magian velhostani. Myös Lugus omaa alkuversionsa omituisen harrastusyhdistelmän, jotka ovat kehonrakennus ja viulunsoitto. Hän on myös samanlainen sairas sarjamurhaajapsykopaatti kuin alkuperäinenkin ja ehätti jo ensi esiintymisellään tappamaan pari viatonta npc:tä, joilta hän nyhti tietoja näiden sattumalta tapaamasta kaupunkiin palanneesta Kuzmasta.

Pitihän noita murhia sitten saada virkavalta tutkimaan. Ja tällöinhän paikalle kutsutaan etsivä Zorinov. Eli Dominik.

Dominikko.jpg

Minä en oikeasti viitsi kertoa, mitä eroa on ihmis-Dominikilla ja alkuperäisellä eroctus-Dominikilla. Tietäjät tietää. :D

Oli joka tapauksessa hauskaa sijoittaa hahmo oikean maailman rikosetsiväksi. Tosin olen vähän eksyksissä sen suhteen, mitä syvempää tarkoitusta löytäisin ihmis-Dominikille. Alkuperäinen hahmohan oli poliittisesti melko aktiivinen ja kuului radikaaliin vallankaappausta suunnitelleeseen järjestöön. Se olisi ollut vähän haasteellinen yhteen lain ulkopuolella elävään kaupunkiin keskittyvässä pelissä, joten jätin sen toistaiseksi pois.

Dominik tarkkailee pelissä isojen jengien toimintaa, mutta varoo liiaksi hyppimästä kaupungissa valtaa pitävien varpaille säilyttääkseen oman henkiriepunsa. 

Sellainenkin hauska sivufakta, että Kuzman ollessa vankilassa Zhanna oli vuokrannut Kuzman asunnon Dominikille. Zhannan Dominik tuntee sitä kautta, että hänen Isla-sisarensa on Zhannan exä. Kuzma ei luultavasti ilahdu, jos saa selville, että hänen asunnossaan majaillut mies työskentelee New Yorkin poliisissa.

Tällä hetkellä harkitsen kovasti, tekisinkö Alonsosta tuonne myös insertin. Dominik on jotenkin yksinäinen ilman parasta ystäväänsä.

 

Arreee.jpg Swarna.jpg

Uusimpana inserttinä peliin lähti Arnian ihmisversio Swarna Roushi. Arnian kanssa samaa sarjaa on lähinnä ulkonäkö, luonne, harrastukset ja lainsuojattomuus. Swarnalla on melkolailla synkempi taustatarina. Hän on kotoisin Tokiosta, mutta omaa äitinsä puolelta myös intialaisia sukujuuria (siitä nimi). Alkuperäisen Arnian vanhemmat ovat hyvinvoivia ja turvassa, mutta Swarnan tarinasta tuli paljon onnettomampi: hänen äitinsä kuoli Swarnan ollessa pieni, jonka jälkeen hän muutti isänsä kanssa Yhdysvaltoihin. Herra Roushin yritys teki konkurssin ja virallisen tarinan mukaan mies riisti henkensä. Totuus on kuitenkin, että Swarnan isä elää yhä. Hänen hyvänä aikeenaan oli huolehtia tyttärestään. Masennus ja viina veivät kuitenkin miesparan rappiolle ja Swarnan tehtäväksi jäikin huolehtia isästään.

Swarna on kasvanut kodittomana ja oppinut selviämään New Yorkin kaduilla vältellen joutumasta kiipeliin. Kerran hänen isänsä velkojat pääsivät heidän jäljilleen ja vangitsivat Swarnan. Velkojen kattamiseksi hän joutui koekaniiniksi tieteelliseen kokeeseen, jossa hänen aivoihinsa asennettiin erikoinen koje. Sen avulla Swarna kykenee näkemään ajan ympärillään hidastettuna, mikä lisää melkoisesti hänen reaktionopeuttaan asioihin. Koje saa aktivoituessaan aikaan myös sen, että Swarnan silmät muuttuvat erikoisen näköisiksi ja niihin ilmestyy pienet tähdet.

Tämä ominaisuus oli ihan puhtaasti siitä, että keksin tavan, miten saisin alkuperäisen Arnian ajanhallintakyvyn edes jollain tasolla mukaan peliin. Alkuperäinen Arnia tuppaa tekemään kaiken sekunneissa ja kiihdyttelee omaa aikaansa lähes huomaamattaan. Swarna ei toki kykene itse liikkumaan sen nopeammin kuin mikä on ihmisen fysiikalle noin ylipäätään mahdollista, ainoastaan tajuamaan maailman ympärillään hidastettuna. Hän ei myöskään täysin hallitse vekotinta, vaan se aktivoituu, jos hänen pulssinsa syystä tai toisesta kiihtyy ylitse tietyn pisteen.

 

Olen ollut kovasti innoissani tästä pelistä. On kieltämättä hieman haastavaa välillä kirjoittaa hahmojen tunnereaktioita voimatta hyödyntää mitään hännän heilutuksen, korvien luimistamisen tai siipipiikkien napsuttelun tyyppisiä eläimellisempiä reagointitapoja. Välillä joutuu ihan miettimään, mitä ihminen edes tekee noissa tilanteissa. (Älkää kysykö, miten selviän arjessa. Kuvittelen aina silloin tällöin, että omistan hännän ja pystykorvat, joilla elehtiä järkevästi. xD) Naputtaa sormia? Venyttää suupieltään? Kutistuu kokoon ja näyttää surkealta? Ryhti repsahtaa? En tiedä, jotenkin vaikeaa...

Tässä ohessa olen muuten tekemässä peräti kahta uutta koirafoorumiropea, fantasiascifigenreen menevä Portti RPG ja Ginga-aiheinen Hopeakynnet RPG, mutta kenties teen niille ihan omat postauksensa...