Saatteeksi

Shuram oli Koshian ohella ensimmäinen hahmo, jota keksin Xaparaan - joka tuohon aikaan perustettaessa oli vielä Vankilarope. Ja tarvittiinhan vankilaan vankien lisäksi vartijakin. Vähän mulkumpi yksilö, niin saadaan peleistä mielenkiintoisia... Ja kas, Shuram Karma oli syntynyt!

En olisi ikinä arvannut, miten omalla tavallaan hyvin henkilökohtainen hahmosta tulisi.

Olen myöhemmin ollut analysoivinani Shuramin taustavaikutteista löytyvän jonkun verran aika rankan käden itseironiaa liittyen tiettyihin luonteenpiirteisiini ja elämän varrella sattuneisiin asioihin. Siis erittäin reilusti liioiteltuna. Jännä juttu on myös, että pari vuotta sen jälkeen, kun olin luonut Shuramin, kohtasin eräässä yhteydessä ihan oikeasti tämän hahmon tavoin käyttäytyvän henkilön. (Sitä en tiedä, tuliko Shuramiin sen jälkeen kyseisestä tyypistä jotain lisävaikutteita. Mahdollisesti.)

Toki hahmo on kaikenkaikkiaan puhtaan fiktiivinen ja vieläpä melko karikatyyrimainen sellainen.

Toisinaan, kun mieleeni tulee jotain täysin asiatonta erinäisissä tilanteissa, tulee suorastaan olo, että Shuramko se siellä letkauttelee mieleni perukoilta näitä asioita. (Kanssani chattailevat kaverit ovat kyllä huomanneet tämän, koska minulla on tapana kirjoittaa näitä Shuramin huomioita asioihin kaikkien riemuksi.)

Kaikessa karseudessaan Shuram on myös yksi rakkaimpia hahmojani. On hyvin vaikea löytää mitään muiden tarinoiden fiktiivisiä hahmoja Shuramin taustalta, joskin joskus minulle tulee jännät Kalkaros-vibat Shuramin tavasta sniikata yllättäen tyyppien selän taa. (Erityisen hyvin tämä kalkarosmaisuus pääsi oikeuksiinsa luokkahuonemaisessa tilassa, kun Shuram määrättiin pitämään vangeille seksivalistusta.) Ja kyllähän tuo sateenkaarifleda lienee saanut vaikutteita MLP:n Rainbow Dashilta. Ja jos Romsu on Kuzhkailin Rivo-Riitta niin Shuram lienee tässä tapauksessa Krapula-Päivi... Ovat jossain määrin samankaltainen parivaljakko. Eli löytyyhän näitä...

Noin muuten hahmona Shuram on... Varsin omanlaisensa tapaus!

Varoitetaan vielä herkempiä, että tämä artikkeli sisältää paikoiteillen hieman karua settiä ja kannattaa ehkä jättää välistä.

Artikkeli sisältää myös rumia sanoja sun muuta asiatonta.

Nauttikaa! x)

 

Shuram.jpg

Piirrokseni Shuramista viime kesältä.

 

Shuram Karma

Tarinan alussa 699-vuotias tiimanainen, joka on pitkän ja vaiheikkaan elämänsä myötä päätynyt työskentelemään Kuzhkailin vankeinhoitolaitoksessa suurin piirtein edeltävät 100 vuotta. Tätä ennen Shuram oli perseillyt jotain jännää Xaparan hovissa ja saanut Kuzhkailista ikään kuin suojatyöpaikan, jotta hänet saatiin pois hovista aiheuttamasta mainehaittaa. Ennen päätymistään Xaparan hoviin Shuram on vuosisatoja seikkaillut pitkin Xaparaa miesseikkailusta toiseen. Hän on paantunut alkoholisti ja nymfomaani, joka suhtautuu äärimmäisen piittaamattomasti kaikkiin ympärillään ja jopa itseensä. Ajoittain Shuramin käytös saattaa olla passiivisen itsetuhoista. Ilmeisesti Shuramille ei kuitenkaan ole ainakaan lapsuudessaan tapahtunut mitään, mikä antaisi jonkinlaisen selityksen hänen vaikean veemäiselle luonteelleen. Hän tulee melko tasapainoisesta kodista ja hänen vanhempansa ovat olleet aviossa vielä 200 vuotta myöhemmin siitä, kun 19-vuotias Shuram häipyi kotikylästään. Syntyihän hänelle tuolloin nuorempi veli Zesba, josta kasvoi paljon säntillisempi ja tasapainoisempi tapaus.

Luonteeltaan Shuram on Mulkku isolla M:llä. Hänen tyyliinsä kuuluu vuorovaikuttaa hyvin vittuilevaan sävyyn laukoen asiat suoraan ihan täyttä ilkeyttään tavalla, joka on todellakin tarkoitettu loukkaamaan. (Ajanhallintakykynsä ansiosta Shuram kuitenkaan harvemmin esimerkiksi saa turpaansa, mitä monen tekisi varmaan noissa tilanteissa mieli tehdä.) Draaman aiheuttaminen ja toisten suututtaminen on Shuramille viihdettä. Vanginvartijana hän käyttää häikäilemättömästi valtaansa vankeihin ja kohtelee näitä tylysti välittämättä näiden hyvinvoinnista juurikaan.

44307028_1122574087904658_52736839778933

Seikkailuidensa myötä Shuramilla on useampi jälkeläinen, jotka hän on yleensä hylännyt kylmän piittaamattomasti näiden synnyttyä. Niinkuin tässä ei olisi tarpeeksi, hän on unohtanut näiden lapsiressujen olemassaolon yksi toisensa perään. Samaten kuin suurimman osan kohtaamistaan henkilöistä ja hänelle sattuneista asioista. Shuram ei tavallaan ole missään vaiheessa aikuistunut, vaan etsii aina seuraavaa miesseikkailua ja seuraavaa viinapulloa, joihin tarttua. Pelin aikana Shuram kokee tässä suhteessa pienoista hahmokehitystä ja päättää kohottuaan rikollisjärjestö Uuden Voiman johtoon ihan tietoisesti hankkia jälkeläisen joukkoihinsa kuuluvan nuoren sotilaan kanssa.

 

Shuramin vaiheet Xapara-roolipelissä

Shuramilla on ollut pelissä varsin vaiheikas rooli. Alkuun hän oli häijy vanginvartija, mutta joutui komennukselle jahtaamaan vankilasta karannutta porukkaa Athanaan. Siellä hän itse päätyikin karkureiden vangiksi ja seilaamaan maailman meriä näiden mukana. Välttääkseen huonon kohtelun Shuram vietteli Dominikin ja liittyi ikäänkuin osaksi tämän gindanaisista muodostunutta haaremilaumaa. (Gindat muistuttavat käytöstavoiltaan leijonia, joten heille se on luonteva perhemalli.) Tässä manipuloinnin mestari Shuram hyödynsi taitavasti sitä seikkaa, ettei Dominik ollut päässyt vielä yli tiima-exästään Arniasta ja Shuram oli tässä mielessä parempi laastarisuhde kuin gindat.

Väki joutui Pallomerellä autiosaarelle, jonka aikaharhassa Shuram nähtiin sellaisena kuin hän oli noin 10-vuotiaana. Shuram oli kylän häirikkökakara ja kirjaimellisesti kiipesi "mökömököpuuhun heittelemään kusipäitä kävyillä". Shuram aiheutti kylän asukkaille myös kaikenlaista muuta harmia.

29571071_687172191453256_365398638161069

Lempimeemini netistä XD

Porukka pääsi saarelta pakoon Dominikin laumaan kuuluneen druidi Haigan varastettua aikaharhan luoneelta suurtiimalta tämän supertiimalasin, joka on monin verroin tavallisen tiiman tiimalasia voimakkaampi. Aikaharha kumoutui ja tilanne palasi Shuramin kannalta entiselleen. Veljien Kilta (johon vankikarkurit kuuluivat) seilasi risteilylaivallaan Athanan eteläkärjen ympäri ja takaisin Xaparaan. Shuram alkoi odottaa Dominikille kaksosia. Hän oli edelleen vangin asemassa ja hänen oma tiimalasinsa oli takavarikoituna, jottei hän lähtisi litomaan. Porukka palasi Xaparaan ja Dominikin uusi erikoinen perhe asettui asumaan eräälle saarelle, jossa gindat saivat elellä omassa rauhassaan. Shuramin pääsy huoneeseen, jossa druidi säilytti suurtiimalasia, oli visusti estetty taialla, joka esti yhtäkään tiimaa ohittamasta linjaa.

Shuramin onni kääntyi, kun Buzle (jonka kanssa hän oli ajoittain säätänyt) ilmaantui saarelle mukanaan fontalialaisnainen nimeltä Jenny. Luudemoni halusi naisparasta eroon ilman, että Riha ja Jaxon saisivat vihiä tämän kuolemasta. Buzle käski Shuramia syöttämään Jennyn gindoille. Vastapalveluksena Shuram pyysi Buzlea auttamaan hänet pakoon, mutta tämä kieltäytyi. Niinpä Shuramkaan ei katsonut aiheelliseksi noudattaa luudemonivelhon pyyntöä, vaan puhui huostaansa jätetyn Jennyn puolelleen. Hän teki fontalialaisnaisen kanssa diilin: tämä saisi elää, mutta vastineeksi Jennyn täytyi varastaa Haigan supertiimalasi.

Shurreprins.jpg

Katselin joskus tutoriaalia, miten piirtää Disney-prinsessoja ja päätin läpällä piirtää Shuramin tällä tyylillä. :'D

Xaparan historiankirjoitus otti uuden suunnan, kun Shuram sai mahtitiimalasin käsiinsä. Hän kykeni tämän jälkeen manipuloimaan aikaa täysin uudessa mittakaavassa, vanhentamaan väkeä ympäriltään kasoiksi tuhkaa tai muuten vain kelailemaan toisten aikaa ja matkustamaan ajassa ja pysäyttelemään sitä mielensä mukaan täysin uudella volyymilla. Ensitöikseen Shuram kelasi omaa aikaansa eteenpäin ja synnytti hänen ja Dominikin kaksoset hyläten sitten vastasyntyneet lapsensa gindasaaren rannalle ennen kuin pysäytti veden ajan ja simppelisti käveli Jenny mukanaan saarelta pois. (Materiaa kovettuu kivikovaksi, kun sen aika pysähtyy.) Fontalialaisnainen oli hyvin järkyttynyt Shuramin teosta ja olisi tahtonut ottaa avuttomat vauvat mukaansa, mutta sai tasan kaksi vaihtoehtoa: jättää ne sinne tai jäädä itse heidän kannoillaan olleen gindalauman armoille.

Lasten tarina päättyi sikäli onnellisesti, että gindat tunnistivat heidät Dominikin jälkeläisiksi ja tämän hiljattain itsekin pentuja saanut Cadol-niminen gindapuoliso otti tiimaeroctuskaksoset kasvatettavikseen. Lasten nimiksi tuli Julia ja Julius. Shuram tosin unohti nämä jälkeläiset, kuten oli unohtanut aiemmatkin. (Luultavasti kokemus vankeudessaolosta raaisti Shuramin suhtautumista lapsiinsa, sillä aiemmin hän oli tiettävästi jättänyt nämä orpokoteihin tai muuten jonkun huomaan.)

Shuram ja Jenny vaelsivat Zalzaniin, jonka Kazeimos oli hiljattain miehittänyt. Siellä toimi Shigella-mafian ja erään maasta paenneen rikollisjärjestön rippeiden muodostama Uusi Voima -niminen sotilaallinen rikollisjärjestö. Sen johtajana toimi kieroutunut professori Ursula von Himmelstrand. (Ursula edustaa fantasiakansaa, jota kutsuimme pelikaverini kanssa läpällä savolaisiksi alkuperäisen kansan keksineen pelaajan lähdettyä pelistä.) Shuramista tuli uusine voimineen järjestön uusi johtaja ja hän otti käyttöönsä arvonimen valtiatar. Olihan hänellä nyt oma yksityinen armeijansa.

Tämän myötä Shuramista tuli Xaparan maailman pelätty terroristijohtaja ja roolipelimme uusi pääpahis.

ShurLuu.jpg

Shuram 700v ja teknologian ihmeet. (Kohtaus pelistä.)

Shuram halusi kostaa Veljien Killalle ja aiheutti näille erinäistä jäynää. Riha ja Arnia joutuivat Uuden Voiman sieppaamiksi sikäli huonoin seurauksin, että näitä pelastamaan tulleet Buzle, Jaxon ja Moxx melkolailla tuhosivat Uuden Voiman tukikohdan. Shuram itse ei ollut tuolloin paikalla, sillä hän oli lomailemassa Rikossa Punataudin kanssa. Matkalla Shuram aiheutti lentokoneen putoamisen ajanhallintaperseilyillään, joskin myös pelasti koneen matkustajat pysäyttämällä lentokoneen ajan juuri ennen kuin se osui mereen. (Samalle lennolle sattunut Veljien Kiltaa perheineen paennut Koshia kuitenkin menetti onnettomuudessa siipensä, kun matkatavarat lensivät hänen päälleen lentokoneen äkisti pysähtyessä.)

Uusi Voima rakensi uuden tukikohdan Athanaan. Sillä välin Shuram sai päähänsä, että voisi tekaista itselleen jälkeläisen hoitamaan ikäviä hallitsijan velvollisuuksia hänen tulevassa imperiumissaan ja hän itse voisi keskittyä joutenoloon. Isäehdokkaaksi valikoitui Uuteen Voimaan kuuluva nuori jäädemoni Lucas Icebelt, jonka kanssa Shuram oli aiemmin säätänyt seikkaillessaan järjestönsä tukikohdassa. Lucas lennätettiin Rikoon Uuden Voiman hävittäjällä.

Myöhemmin Shuram seurueineen palasi Athanaan ja sieppasi sitä varten miljonääri Don Geldebaizzin lentokoneen. (Don-rassulla oli huonoa onnea, koska jo tulomatkalla Edelweiss perheineen oli matkustanut jäniksenä hänen yksityiskoneessaan.) Shuramin kätyrit teloittivat Donin seurueen, mutta Xaparan kuninkuudesta haaveillut miljonääri itse päätyi Uuden Voiman vangiksi Athanan tukikohtaan. Myös Xaparan kuningatar Isla päätyi Uuden Voiman vangiksi paettuaan henkivartijanaan sattumalta toimineen Shuramin Zesba-veljen kanssa niukin naukin Veljien Killan murhayritystä painajaiseksi muuttuneella Neppainlomallaan.

Samaan aikaan alkoi maailmalla tapahtua: Riha joutui Rikossa vankilaan ja Veljien Killan rakentama suuri avaruusalus oli vaarassa tuhoutua luudemonin teloituksen myötä - olihan se rakennettu Rihan luista. Niinpä Veljien Kilta lensi järeällä aluksellaan Rikon edustalle vaatimaan Rihan vapauttamista ja "näytösluontoisesti" käytti aluksen valtavia tykkejä räjäyttäen ilmaan ison palan athanalaista autiomaata - tarkoituksenaan itse asiassa tuhota Shuramin tukikohta. Pahaksi onnekseen kiltalaiset onnistuivat tuhoamaan vain tukikohdan suojakilvet, jotka olivat poikkeuksellisen voimakasta magiaa.

Shuram ja hänen vankinaan ollut Isla totesivat, että Xaparalla ja Uudella Voimalla oli yhteinen vihollinen, Veljien Kilta. Niinpä muodostettiin hieman vastentahtoinen liittouma Xaparan valtion ja terroristijärjestöksi luokitellun Uuden Voiman välille. Shuramista supertiimalaseineen tehtiin Xaparan taisteluavaruusaluksen komentaja ja hän johti joukot taisteluun Veljien Killan jättimäistä luualusta vastaan.

GWBush.jpg

Ropen avaruustaistelu politikointeineen ja alusten design otti hävyttömän paljon vaikutteita Iron Sky -elokuvasta.

is_perseily.jpg

Tuokin kohtaus tuli apinoitua leffasta ropeen. (Alkuperäisen sanavaihdon käyvät Iron Skyssa USA:n presidenttinä toimiva Sarah Palin ja hänen aluksensa komentaja Vivian.)

Tulitaistelussa alukset ampuivat toisensa alas ja joidenkin muiden maiden alukset tuhoutuivat. Veljien Kilta teki pakkolaskun Xaparan rannikolle ja Shuramin alus Rikoon. Shuram päätti ottaa ja vallata joukkoineen Etelä-Rikon pakottaen myös aluksella olleet Xaparan sotilaat mukaan. Samaan aikaan Rihan johdolla Dukmasta karannut vankien muodostama kapina-armeija valtasi Pohjois-Rikon ja nuo kaksi valtakuntaa jäivät sotimaan keskenään. Myöhemmin aikaan saatiin tulitauko ja Shuram jopa tuli kuokkimaan Rihan, Buzlen ja Jaxonin häihin. (Tätä varten hän matkusti ajassa vuoden taakse päin, kun ei enää odottanut hänen ja Lucasin lasta ja saattoi taas ryypätä entiseen tahtiin.)

Kauaa eivät uudet valtiot ehtineet olla olemassa ennen kuin ulkoinen uhka tuli ja hävitti sivilisaation koko planeetalta. Pelin keskeiset hahmot pelastautuivat Rikon viidakoihin lyöttäytymällä yhteen. Shuram ja Lucas päätyivät osaksi melko vapaamielistä Luolayhteisöä. Heidän poikansa Hector on myös mukana tässä Kuolemattomat-ropen jatko-osassa. Samaten gindojen parissa varttuneet Shuramin ja Dominikin kaksoset.

Peleissä on esiintynyt myös muutama muu Shuramin jälkeläinen, joista kukaan ei ole täysverinen tiima. (Annoin pelikavereille aika vapaat kädet suunnitella Shuramin hylättyjä muksuja.) Yhtenä mainittakoon Kazeimoksen hoviin päätynyt kaverini hahmo Tiatha, joka ei tiedä sukulaisuudestaan Shuramiin tai toisin päin.

 

Shuram muissa tarinoissa

Senturza-pelini on suoranaista jatkoa edellä kuvattuun avaruussotaan. Siinä ei suoranaisesti mainita Shuramia, mutta hän voitti käydyn sodan ja alisti maailman valtaansa. Pelin ajassa Hector on tiettävästi aikuinen ja maailmanherra suurtiimasin avulla Shuramin elellessä tämän siivellä haaveilemaansa lokoisaa elämää tehden, mitä ikinä lystääkään. Lucasin kohtalosta ei ole täyttä varmuutta, mutta luulavasti tällä on myös poikansa siivellä lokoisat oltavat. Pidän hyvin epätodennäköisenä, että Shuram ja Lucas olisivat yhdessä enää 40 vuoden kuluttua. Satunnaista säätöä varmasti on hahmojen luonteet huomioiden.

HectorKarmaa.jpg

Hector Karma on Shuramin ainoa lapsi, josta hän on jossain määrin välittänyt. Jäädemonin ja tiiman jälkeläisenä hänellä on erikoinen kyky jäädyttää aikaa. Vanhempiensa vuoksi poikaparka on melko kieroon kasvanut yksilö.

Porre Kronikoissa Shuramilla on virkistävän erilainen rooli. Hän tulee naureskelleeksi Kuzhkailissa tuomiotaan istuvalle Shigella-mafiaa johtavalle Punataudille sen jälkeen, kun Dominik on laittanut vangin (Shuramin järjestämän) luksussellin uuteen uskoon (karmaisevaksi "paljuselliksi") ja sen myötä Shuram päätyy Shigella-mafian tappolistalle. Buzlelta niukin naukin paenneiden Dominikin ja Arnian livahtaessa Kuzhkailiin pelastamaan Rihaa ja Koshiaa Shuram lyöttäytyy porukan mukaan ja pakenee näiden kanssa Kazeimokseen. Eli tällä kertaa Shuram on osa päähenkilökaartia.

Alkuperäisessä roolipelissä Riha vihaa Shuramia yli kaiken liittyen erääseen keljumpaan tapaukseen vankilassa. PK:n puolella Riha sen sijaan ihailee Shuramia ja heitä voisi sanoa jopa ystäviksi, joskin Shuram aiheuttaa tahallaan Rihalle ongelmia ja manipuloi yksinkertaista luudemonia itseään viihdyttääkseen. Toki tiukan paikan tullen Shuram on toveriensa apuna omalla tyylillään...

Tarinan alussa Shuram aiheuttaa ikävän kolmiodraaman viisikon paettua Kazeimoksen rajan yli ja majoituttua Rudolfin ja Lucasin luo näiden mökille, jossa nämä viettävät eno-siskonpoika -laatuaikaa. (Lucas on alkujaan Rudolfin adoptiosiskon poika, mutta ropessa tämä ei ikinä selviä, koska Uutta Voimaa edeltänyt järjestö sieppasi Lucasin vauvana kouluttaen tästä lapsisotilaan.) Teräväkielinen Rudolf rakastuu Shuramiin, joka antaa hänelle haastetta omalla vittuilevalla sanailullaan. Shuram ei kuitenkaan ole kovin sitoutumiskykyinen ja Rudolf-parka yllättää tiiman touhuilemasta siskonpoikansa kanssa sillä seurauksella, että viisikko joutuu häipymään mökiltä.

Pako tapahtuu Sternon ferrarilla, jonka Shuram kykenee tässä tarinassa summonoimaan ajatuksen voimalla Sternon luusäilöstä. Kaahatessaan Kazeimoksen valtateillä (Shuramin ajotavat ovat eräs suora vaikute minulta itseltäni, köh..) Shuram päätyy skabaamaan toisen kalliin urheiluauton kanssa. Selviää, että auton ratissa on itse Kazeimoksen kuningas Pio, jolla on erityinen viehtymys ralliurheiluun. (Asia tulee ilmi myös ropessa, joskin eri hahmojen kanssa.) Shuramin ajotaidoista vaikuttunut qwurniakuningas kutsuu karkulaiset kuninkaanlinnaansa ja Shuram päätyy säätämään Pion kanssa. Tapauksen myötä koko konkkaronkka saa Kazeimoksesta turvapaikan ja kansalaisuuden - Pion eräänlaisena vinoiluna Xaparan kuninkaalle, joka luonnollisesti on etsintäkuuluttanut Rihan ja Koshian - ja Shuram sievoisen summan rahaa vastikkeeksi siitä, etteivät hänen ja kuninkaan seikkailut päädy juorulehtien, kuten Seitsemän Yön, sivuille.

Rahat käytetään yhteistuumin xaparalaisen yökerhon perustamiseen Kazeimoksen pääkaupunki Domaihin. Shuram ja Dominik entisinä vanginvartijoina toimivat baarin portsareina, Riha ja Koshia hoitavat baaria ja Arnia on DJ. Koshia bisnesälyä omaavana on myös viisikon perustaman yrityksen toimitusjohtaja. Shuram hoitaa tehtäviään yhtä lepsusti kuin Kuzhkailissakin, ryyppää ja säätää eri hahmojen kanssa. Shuram myös tapaa Lucasin uudelleen tämän ollessa jääkiekkojoukkueensa kanssa Domaissa ja aiheuttaa kaaosta päästämällä yökerhon täyteen tämän alaikäisiä joukkuetovereita. Sternokin tupsahtaa vahingossa paikalle Shuramin kutsuessa hänen autonsa miehen istuessa siellä kyydissä ja hänestä yökerho saa uuden portsarin Sternon kyllästyttyä menoon Kuzhkailissa.

Shuramilla on jonkin aikaa kolmenkimppakuvio Sternon ja Lucasin kanssa. Rihan, Koshian ja Dominikin välisen kolmiodraaman kääntyessä siihen, että Riha ja Dominik alkavat seurustelemaan, alkaa tämän murtama Koshia säätämään Shuramin kanssa kännipäissään useampaan otteeseen. Lopulta Koshia luovuttaa ja päättää ehdottaa Shuramille kunnollista seurustelusuhdetta, joka toimii aikansa, mutta kumpikaan ei oikein ole siinä tunnetasolla kunnolla mukana. Sisimmässään Koshia haikailee yhä Rihan perään ja Shuram on Shuram, eikä oikeasti välitä. (Hän suostuu koko seurusteluun osittain ryhmäpaineen alaisena.)

Sinänsä oli mielenkiintoista kirjoittaa, kun Koshia-rassu yrittää saada Shuramista kiinni jotain inhimillistä ja saada tämä toimimaan arvostavammin itseään kohtaan. Yritykset kuitenkin valuvat hukkaan ja kaksikon tiet eroavat, kun Shuram lähtee Buzlen mukana Zalzaniin sotimaan velhoruhtinasta vastaan.

UVPK.jpg

Porre Kronikoissa Buzle liittoutuu päähahmojen kanssa ja kouluttaa heistä kaikista pimeydenvelhoja muodostamaansa Liskokaarti-nimiseen salaiseen taisteluyksikköön. Päämääränä on vapauttaa Lucasin eno Rudolf, Rihan isä Moxx ja Koshian sisko Gelaria Zalzanin pakkotyölaitoksesta, jonne he ovat päätyneet jouduttuaan sotavangeiksi. Shuram on toinen kaartin ryhmänjohtajista ja Sterno ja Lucas kuuluvat hänen ryhmäänsä. Shuramilla on myös oma sotadisseeri Romeda, joka on Rihan Parlan-ratsun varsa ja Arnian Luxianin sisar. Zalzanin sotaan Shuram kuitenkin menee Koshian Niola-disseerillä Koshian otettua tämän ja Parlanin mukaansa siepatessaan Rihan hopeapäissään viidakkoon...

Kuten alkuperäisessä roolipelissä, myös Porre Kronikoissa Shuram päätyy säätämään Buzlen kanssa sattumavaraisesti kaikkien selän takana. En tiedä, mikä noissa kahdessa on, kun vetävät tuolla tavoin toisiaan puoleensa. Tosin Buzlen puolustukseksi on PK:n puolella sanottava, että eräs pimeä riitti vaikutti hänen käytökseensä aika ristiriitaisella tavalla luudemonien tavanomaiseen siveyteen nähden.

Dominikin ja Shuramin välit ovat PK:ssa ihan ok:t. He ovat lähinnä entisiä kollegoita, ystäviä, taistelutovereita ja välejä hiertää lähinnä Shuramin säännöllinen vonkaaminen Dominikilta, joka ei ole hänestä erityisemmin kiinnostunut. Aika erilainen homma verrattuna alkuperäisen roolipelin hurjaan dramatiikkaan näiden hahmojen välillä!

Muissa tarinoissani Shuram ei esiinny kuin sivuhahmona, jossei eläintarinoita oteta lukuun. Shigella-saagassa Shuram käy Zönder-treffeillä (Xaparan versio Tinderistä) Rihan isoveljen Sabanin kanssa. Treffit ovat molemmille silkka painajainen ja niiden seurauksena Shuram päätyy löytämään Pimeänkäpälän Rihan aarrekätköstä ja nakkaa sen rantahiekalle Rihan löydettäväksi.

Lada.jpg

Ote Shigella-saagan luvusta, jossa Shuram esiintyy. Hänen oma autonsa on tosiaan vanha Ladan romu, jonka huollot on laiminlyöty pitkältä ajalta.

Kalloryh.jpg

Lucas ja Shuram Xapara Go!:ssa.

Xapara Go! -pokemonroolipelissä Shuram esiintyy sivupahiksena. Hän ja Lucas kuuluvat Kalloryhmään ja ovat ikään kuin ropen Butch ja Cassidy (Kobax ja Jenny ovat ilkeän Pikachunsa kanssa ns. Jessie, James ja Meowth). Shuramin ainoa pokemon on Typhlosion, joka oli oma suosikkini Pokemon Goldin ja Silverin aloituspoksujen muodoista. :3

Kehittelemissäni koiratarinoissa olen suunnitellut Shuramista jopa pääpahista jollain samankaltaisella asetelmalla kuin Veljien Killan ja Uuden Voiman välisessä sodassa Rihan ollessa päähenkilö. Kuzhkailin Tuomituissa Shuram on alkuperäisessä asemassaan Kuzhkailin vanhempana vanginvartijana ja aika näyttää, millainen rooli hänellä on tarinassa.

Shurre_Riha_suet_r.jpg

Kyky hallita aikaa olisi aika kamala koiratarinan pääpahiksella...

 

Shurresusi.jpg

 

Teemabiisit

Maailman Tuomari - 2 Times Terror

Hahmon alkuperäinen teemabiisi, kuvastaa Shuramin luonteen synkempiä ulottuvuuksia, jotka alkoivat luultavasti tulla esiin juurikin hänen toimiessaan vanginvartijana, sekä pelin aikaisissa tapahtumissa. Toki Shuram oli nähnyt paljon jo ennen sitä...

 

Open up your eyes - MLP-leffa

Olen jo pitkään haaveillut animoivani musavideon, jossa Shuram laulaa tätä biisiä häkissä nököttävälle Rihalle. (Noin muutenhan Tempest Shadow muistuttaa monella tapaa Rihaa yleisvaikutelmaltaan sitten myöhempään aikaan.) Tämä biisi vaan on niin Shuramia.

 

Selvä päivä - Petri Nygård

Jos Shuram saisi päättää, jokainen päivä olisi tasoa "hyvästi selvä päivä".

 

Sweet but Psycho - Ava Max

Kappale sopii varsin täydellisesti Shuramin teemabiisiksi siinä suhteessa, millaista hänen kanssaan vuorovaikuttaminen pohjimmiltaan on...

 

Fuck That Shit - Russian Village Boys

Kuvastaa täydellisesti Shuramin elämänasennetta 

 

Ihmisenä Täysi Paska - Raaka-Aine

Istuu myös erinomaisesti Shuramiin

 

VILLI JA VITUN VAPAA - Petri Nygård

Kuvastaa niinikää mainiosti Shuramin elämänasennetta

 

Pokka - Irina

Useimpien Shuramiin tutustuneiden kokemus hänestä

 

Ryyppy - Stig

Shuramin ja Romsun normi-ilta Dapperwutin paikallisessa

 

Madafakin Darra - Roope Salminen & Koirat

Shuramin normi krapulapäivä

 

I'm the Bad Guy - Caleb Hyles (alkup. Wander over Yonder)

Kun Shuramista tuli pahis XD

 

Kuolematon - NonStop

Liittyen tiimojen pitkäikäisyyteen

 

Häissä - Jare&VilleGalle ft.Märkä-Simo

Shuram ei jätä väliin yhtään tekosyytä ryypätä ja vetää taatusti överit

 

Sano kun riittää - Turmion Kätilöt

Istuu hyvin Shuramiin Uuden Voiman johdossa, eritoten tuo "Nyt kumartakaa, on Perkele puettu mekkoon" aiheuttaa jostain syystä joka kerta kunnon pahis-Shuram-vibat. :D