Saatteeksi

Hahmoesittelyjen ja muiden Xapara-artikkelien yhteydessä on käyty läpi, mitä eri tarinaversioissa on tapahtunut. Niitä onkin kertynyt melkoinen määrä ja nyt - lukijatoiveen pohjalta - esittelen nämä eri tarinaversiot.

Osa näistä on toistensa jatko-osia, toiset taas niinsanottuja vaihtoehtoisia aikajanoja, joissa jokin tapahtuma on mennyt eri tavalla. Jollain tasolla ne kaikki ovat olemassa jonkinlaisessa Xapara-multiversumissa ja teoriassa niiden välillä on mahdollista matkata maagisesti (näin itse asiassa tehdään Velhoruhtinatar-tarinassa).

Tarinan uusia versioita on syntynyt paitsi roolipelin kehittyessä, myös innostani kirjoitella omilla hahmoillani omia tarinoita tähän maailmaan. Välillä olen alkanut spekuloimaan, mitä olisi tapahtunut, jos joidenkin hahmojen kohtalot olisivat olleet erilaisia yms.

Jätän tarkoituksella mainitsematta pelistä lähteneiden pelaajien hahmot, sekä heidän keksimänsä järjestöt, kansat, yms., joiden esittelyyn minulla ei siltä osin ole lupaakaan. Kaikki kiitos ja kunnioitus kuitenkin jokaiselle mielenkiintoiselle idealle ja hahmolle, joita matkanvarralla on itse kultakin tullut!

 

hahmolit2.jpg

Kuningas Fezoh ja Isla Galabaizz jossain kuvitteellisessa tilanteessa. Kuva: RinmaruGames

 

ROOLIPELI

 

Vankila RPG

Pelin tarina alkoi Vankila-ropena, joka sijoittui Kuzhkailiin. Tässä kohden mukana on ollut kaikkiaan 5 eri pelaajaa, kaikki eivät yhtä aikaa. Alkuperäisestä porukasta jäi yksi melko nopeasti pois ja toinen pelaaja liittyi hieman myöhemmin mukaan. Vankila-rope muuttui Xapara-roolipeliksi siinä kohtaa, kun pelin tapahtumat laajenivat vankilan ulkopuolelle hahmojen karattua sieltä.

 

Xapara

Xapara-roolipelin keskiössä olivat aikalailla Veljien Kilta -salajärjestöön liittyneet Kuzhkailista karanneet vangit. Mukana oli muitakin ryhmittymiä, joista yksi oli Shigella-mafia. Hahmot siis pakenivat vankilasta ja liittyivät salajärjestöön, jonka tavoitteena oli kaapata valta Xaparassa. Vankilapaon yhteydessä luotu Riha-klooni tappoi vahingossa kuningas Fezohin (klooni suuttui, koska Fezoh ehdotteli hänelle sopimattomuuksia ja lävisti kuninkaan rintakehän sarvillaan) ja valtaan nousi Fezohin kanssa naimisiin mennyt Isla Galabaizz.

Häijyn Velhoruhtinaan hallitsema Zalzan hyökkäsi Xaparaan ja useita päähenkilöiden sukulaisia joutui sotavangeiksi. He päätyivät orjiksi pakkotyölaitos Skaiariin, josta Veljien Killan kapinaan valmistautunut porukka lähti heitä vapauttamaan liittolaisinaan Shigella-mafia ja toinen tämän kanssa liitossa oleva vihollisjärjestö. Alamaailman rikolliset onnistuivat vapauttamaan toverinsa ja Veljien Kilta pakeni risteilylaiva M/S Räckhalsilla merille sillä välin, kun heidän vihollisjärjestönsä ottivat Zalzanin haltuunsa.

kartta_MAAILMA.jpg

Xaparan maailman kartta

 

Kuolemattomat

Kuolemattomat-roolipeli on jatko-osa, jossa pelin tarinaa jatkettiin alkuun kolmen ja myöhemmin kahden pelaajan voimin.

Pelin nimi tulee siitä, että melko useat keskeisistä hahmoista muutettiin kuolemattomiksi Pimeänkäpälä-nimisellä taikaesineellä.

Veljien Killan merimatka alkoi Pohjois-Athanan Ustambitista, josta seilattiin valtavaa viidakkojokea pitkin Lullajör-lahdelle. Tikkerifasista mukaan saatiin Voittamattomien Gindojen Lauma ja Shiloroje-saarelta pelin fontalialaishahmot (ja Alonso, jossa on hieman fontalialaisverta) saivat avukseen magmellikiven avulla kutsuttavat henkieläimet.

Pallomerellä M/S Räckhals eksyi Bermudan Palloon ja joutui karttaamattomalle autiosaarelle, jossa asui muinaisia suurtiimoja. Nämä leikittelivät kiltalaisilla luomalla heille aikaharhan, jossa yli 100-vuotiaat olivat jälleen lapsia ja mukana olleet lapset olivat jo aikuisia. Kiltalaiset uskoivat asuneensa saarella vuosia ja perustaneensa sinne yhteiskunnan. He pääsivät kuitenkin jyvälle siitä, ettei kaikki ole niinkuin pitää. Gindadruidi Haiga varasti suurtiimojen supertiimalasin ja hahmot pääsivät saarelta pakoon. M/S Räckhals suuntasi kohti etelää.

Matkalla pysähdyttiin hyökkäämään lähellä erästä merirosvosatamakaupunkia sijainneelle laittomalle orjaplantaasille, josta vapautetut gindat ja fontalialaiset kutsuttiin mukaan tarkoituksena houkutella heidät Veljien Kiltaan.

Neppaissa Kilta törmäsi Kazeimoksen kuningas Pioon, joka teki heidän kanssaan eräänlaisen liittouman. Pio ja plantaasilta vapautettu fontalialaisnainen Qamar rakastuivat ja kiltalaiset tovereineen saivat kutsun tulla Kazeimokseen. Moni plantaasilta vapautuneista lähti mukaan. Samoin Koshia ja Ruby lapsineen, koska he halusivat ottaa etäisyyttä Veljien Kiltaan. Loput kiltalaiset joko lensivät Neppaista Xaparaan ja osa seilasi sinne meriteitse.

Seurasi paljon sotimista, jonka lopputuloksesta on kirjoitettu kaksi eri versiota: Suuri Kotilojahti ja Senturza.

 

Suuri Kotilojahti

Tähän mennessä Xaparaa oli pelattu Google Drivessa. Olimme peliä kanssani yhä pelaavan Neran kanssa tykästyneet Discordiin pelialustana Magian Merkit RPG:n myötä ja päätimme kokeilla, miten Xaparan maailma istuu sinne. Loimme Kuolemattomille eräänlaisen spin-off -jatko-osan, jossa maailman sivilisaatio on tuhoutunut ja henkiinjääneet piileskelevät Rikon viidakoissa planeetalle hyökänneiltä savolaisilta (fantasiakansa, ei liity oikeisiin savolaisiin). Heille selviää, että magiasodassa mutatoituneet taikakotilot voisivat olla avain heidän vainoojistaan eroonpääsemiseksi.

 

XNG30v

Joskus Xapara-ropen aikaan teimme Neran kanssa pelin, joka sijoittui 30 vuoden päähän pelin nykytapahtumista - eli Xaparan ajanlaskussa vuoteen 30 029. Siinä Veljien Kilta hallitsi Xaparaa ja keskeiset hahmot asustivat Sulia-kylässä Loksesin eteläpuolella. Arnian kanssa naimisiin mennyt Dominik Fesco oli XSP:n päällikkö ja Riha Räckhals tällä töissä. Arnia, Rihan mies Jaxon ja Mazzaduskesit (Koshian ja Rubyn perhe) asustelivat Suliassa. Dominikin ja Arnian tytär Edelweiss palasi kotikyläänsä.

Koko peli jäi hieman tyngäksi, mutta toimi pohjana Xapara-ropeen aikamatkaamalla tupsahtaneen Edelweiss Fescon ja hänen kaksospoikiensa menneisyydelle.

 

Kosdom.jpg

Dominik ja Koshia, kuva: RinmaruGames

 

Senturza

Yksinpelissäni Senturzassa Veljien Kilta pakeni sodan hävittyään avaruuteen ja on elellyt siellä vuoteen 30 040 saakka jättimäisellä avaruusaluksellaan. Koko pelin pointtina oli oikeastaan shipata Dominik ja Damira Mazzaduskes (Koshian tytär), mutta se poiki kaikenlaista muutakin jännää. Pelin maailma on sen verran synkkä, että intoni jatkaa sitä hieman kuoli. Useat hahmot ovat näet menettäneet läheisiään ja muutenkin surullista ajatella, ettei heillä ole paluuta kotiplaneetalleen.

Senturzan aikajanalla Shuramista tuli maailmanvaltias ja hän todennäköisesti luovutti vallan pojalleen Hectorille jääden elelemään lokoisaa elämää tämän hoitaessa kaikki rasittavat hallitsijahommat. En ole oikeastaan koskaan kirjoittanut tästä puolesta, voisi periaatteessa olla kiinnostavaa. Shuram oletettavasti perseilee ympäriinsä entiseen tapaansa ja aiheuttaa kaikille päänvaivaa.

 

Xapara Go!

Pokemon-roolipeli, joka sijoittuu Xaparan maailmaan. Myötäilee melko paljon animen ensimmäistä tuotantokautta huipentuen ensimmäisen elokuvan Mewtwo-juoneen, joskin omana hassunhauskana Xapara-versionaan. Päärooleissa pokemonmestariksi tahtova ashmaisen pälli Riha, tämän matkaan ajautuva vesipokemonkouluttaja Alonso ja näiden kanssa matkaan lähtevä pokemonparantaja Ruby Cherry-tyttärensä kanssa. Vihollisenaan Kalloryhmän Jenny ja Kobax kera häijyn puhuvan Pikachun (vrt. Jessie, James ja Meowth), joiden pomon roolissa nähdään Buzle kera Umbreonin (Giovanni ja Persian). Sivurooleissa seikkailevat taistelupokemoneja kouluttava Jaxon, tämän poikaystäväksi päätyvä rikastumisesta haaveileva Koshia, sekä näiden kanssa hengaava op-Jolteonin kouluttaja Arnia. Pokemonprofessorin virkaa hoitaa Rubyn veli Rudolf Spring, joka on myös perustanut salaisen Eevee-seuran tutkimaan pokemonien evoluutiota.

Eevee-seuran alkuperäiset jäsenet olivat Rudolf&Eevee, Arnia&Jolteon, Alonso&Vaporeon, Koshia&Flareon, Dominik&Espeon, Buzle&Umbreon, Adam&Sylveon ja Lucas&Claceon. Myöhemmin Jaxon liittyy mukaan tavoitteenaan kehittää Rudolfilta saamastaan Eeveestä vastalöydetty taistelumuoto Puncheon, joka Xapara Go!:ssa muistutti hieman kengurua.

pikselirisse.jpg

Riha ja Cubone olivat Xapara Go!:n "Ash ja Pikachu"

 

TARINAT

 

Kuzhkailin Tuomitut

Koiraeläinversio Xaparan maailmasta, jota kirjoitamme Neran kanssa. Ilmestyy kuvitusten kera Hammasnurkassa sitä mukaa kuin saan kuvituskuvia valmiiksi. (Itse tarina on paljon pidemmällä.)

KT:ssa Xaparan maailman kansat on korvattu niiden eläinversioilla. Ihmisiä vastaavat tavalliset koirat, eroctukset ovat päärynännoutajia, örkit örkkisusia, numerodemonit numerosusia, tiimat aikasusia, luudemonit luuhyeenoja, jäädemonit jäähyeenoja, jättigorillat jättihyeenoja, jne.

Tarina alkaa samoista asetelmista kuin Vankila RPG. Emme vielä tiedä, mihin tarina johtaa ja tuleeko esimerkiksi samoista hahmoista pariskuntia kuin alkuperäisessä tarinassa...

luku00_ev.jpg

Kuzhkailin Tuomittujen ensimmäisen luvun kuvituskuva, jossa Riha hieman liioittelee suojellessaan kotihautausmaataan nuorisoporukalta ja järjestää itsensä vankilaan.

 

Porre Kronikat

arrebuz.jpg

Porre Kronikat on ensimmäinen oma isompi kirjoitelmani, jossa lähdin kokeilemaan, mihin suuntaan peli olisi lähtökuopistaan mennyt vain omilla hahmoillani. Riha, Koshia, Dominik, Arnia ja Shuram päätyvät pakenemaan Kazeimokseen suututettuaan Shigella-mafian. Kuningas Pio myöntää heille Xaparan kuningasta ärsyttääkseen kansalaisuudet ja viisikko perustaa Xaparan Night Club -nimisen yökerhon Domaihin. Lucas ja Sterno päätyvät myös Shuramin myötävaikutuksella mukaan kuvioihin.

Shigella-mafia jäljittää sankarimme Valkoinen Kuu -ihmissusimafian avulla ja Cruernox ilmaantuu Kazeimokseen aikeenaan murhata koko sakki ihmissusien avulla. Shigellan kätyri Buzle kuitenkin ilmaantuu paikalle ja kääntää takkinsa surmaten Cruernoxin ja Valkoisen Kuun jäsenet, koska on rakastunut hänen kätyrinään työskennelleeseen Arniaan. Kirke ja Morgan tupsahtavat Kazeimokseen etsimään Cruernoxia ja Buzle tappaa heidätkin. Hän tekee Kolmen Lihan Rituaali -nimisen pimeydentaian uhraten Shigella-mafiosojen päät ja saa ennennäkemättömät voimat.

Zalzan hyökkää Xaparaan ja hahmojen läheisiä joutuu Skaiariin. Tällä kertaa pelastettavina ovat Rihan isä Moxx, Lucasin eno Rudolf, Koshian sisko Gelaria, sekä Arnian lapsuudenystävä Korna. Shigella-mafian johtajan Punataudin tytär Skylla joutuu Skaiariin myös Porre Kronikoissa, jonka vuoksi Galessen pelätty mafioso joutuu liittoutumaan häntä vankilassa nöyryyttäneiden päähahmojen kanssa. Punatauti ja lohikäärmekenraali Durainan pakenevat Kuzhkailista Isla ja Radha Lobo panttivankeinaan ja kohtaavat päähenkilöiden perustaman Liskokaartin Dodehanissa.

Skaiariin joutunut porukka on tutustunut toisiinsa ja oppinut pitämään yhtä yrittäessään selvitä työlaitoksen kurjissa oloissa. Heidät pelastetaan ja Buzle lähtee Shuram mukanaan Zalzaniin sotimaan Velhoruhtinasta vastaan sillä välin, kun hänen lastaan odottava Arnia palaa muun Liskokaartin kanssa Xaparaan.

Porre Kronikat menee tällä hetkellä osassa 11 ja jokainen osa on reilut 100 sivua pitkä. Saagan nimi tulee omasta Xapara-jumal'alterergostani, jonka nimi on Porre ja viittaa siihen, että tarinassa seikkailevat vain minun hahmoni. (Nimi on kuvaava siltäkin osin, että tarinassa on aika paljon nuoremmille lukijoille sopimatonta materiaalia. :D)

 

Shigella-saaga

Minua alkoi jossain vaiheessa riepomaan, miten Shigella-mafialle kävi huonosti sekä roolipelissä, että Porre Kronikoissa. Ok, he OVAT häijyjä pahiksia, MUTTA myös rakkaita hahmojani pitkältä ajalta jo kauan ennen koko Xapara-roolipeliä. Analysoituani syitä Shigellan tuhoon en voinut kuin todeta syyksi, että he ovat päätyneet molemmissa tarinoissa Rihan kanssa vastakkaiselle puolelle. Aloin leikkimään ajatuksella, että mitä, jos Rihan liittoumana olisikin Veljien Killan sijaan Shigella-mafia? Varmastihan vaikutuksille altis ja moraaliltaan varsin alkeellinen, sekä muutenkin yksinkertainen luudemonineitokaisemme olisi manipuloitavissa sillekin puolelle.

Tältä pohjalta lähdin sitten miettimään, millainen tapahtumaketju voisi viedä Rihan Shigella-mafiaan. Vastaus oli perin ilmeinen.

Alkuperäisessä roolipelissä Dominik tekee Rihasta fanaattisen eroctuksien oikeuksia ajavan Veljien Killan kannattajan. Tämän tekee mahdolliseksi se seikka, että Rihan rakas mies Jaxon sattuu olemaan eroctus ja Dominik syöttää tämän pään täyteen Killan propagandaa siitä, miten suvaitsematon maailma on eroctuksia kohtaan. Eli toisin sanoen pohjimmaisena motivaattorina toimii rakkaus.

RihaRott.jpg

Tuosta päätelmäketjusta syntyi sitten mitä kamalin idea parittaa Riha ja Punatauti. (Ai kamala...) Ja eikun tuumasta toimeen!

Shigella-saagassa Rihaa ei jätetäkään yksin vahtimaan hautausmaata, eikä hän joudu vankilaan. Sen sijaan Moxx ottaa hänet työmatkalleen Galesseen, jossa luudemoni toimii seremoniamestarina murhatun pormestarin hautajaisissa. Rott Shigella (eli Punatauti) iskee silmänsä Rihaan ja tarjoaa paikkaansa elämässä etsivälle nuorelle luudemonille työ- ja koulutuspaikkaa tehtaansa turvallisuustiimissä. Glushit lähettävät hyväuskoisina tyttärensä Galesseen tajuamatta, että tämä on itse asiassa ryhtymässä pahamaineisen mafiapomon rakastajattareksi.

Siitä minulla ei ole vielä aavistustakaan, mihin suuntaan tarina on noin muuten etenemässä. (Omien väkerrelmieni pointtina tuntuu usein olevan jonkun uuden oudon hahmoyhdistelmän shippaaminen, koska se on hauskaa.)

Delfia Kronikat

Mutta entäpä Riha ja Koshia? Paritus, jota olen roolipelin alkuajoista saakka kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa ja todennut kerta toisensa perään, että ei, näitä ei saa millään tuupattua yhteen, hahmojen välille vaan muodostuu kerta toisensa perään melko platoninen side. (No Porre Kronikoissa olin tätä tarinaa aloitellessani ollut onnistumaan päin, mutta Dominik veti pidemmän korren. Tosin DK:n aloittamisen JÄLKEEN jatkoi Porre Kronikoita ja Dominik ja Riha ottivat siinä Koshian mukaan kolmenkimppaan. Myös Senturzassa on hieman merkkejä siitä, että "Kossu ja Risse" olisivat ehkä päätyneet yhteen, mutta toistaiseksi ainoassa heille kirjoittamassani tämänsuuntaisessa pelissä Koshia antoi Rihalle pakit.)

Oli miten oli. Shigella-saaga tuntui aika julmalta kohtalolta Rihalle, joten päätin kokeilla, saisiko hänen elämäänsä yhtään asiallisempaan suuntaan. DK:n alussa Riha on lähetetty vanhempiensa toimesta Delfia-kaupungissa sijaitsevaan Arvon Luun Opistoon, joka on luudemoneille suunnattu ammatillista koulutusta tarjoava sisäoppilaitos. Matkalla kouluun Riha tutustuu Koshiaan, joka on tuohon aikaan vielä äitinsä luona asusteleva autoja varasteleva pikkurikollinen.

Riha tulee myös ohimennen pöllineeksi joltain random-pummilta lompakon. Myöhemmin selviää, että lompakko kuuluu itse asiassa Morgan Shiarkhanille. Rihaan kaupungilla törmännyt Koshia kauhistuu ajatuksesta, että hänet voitaisiin sotkea pelätyn Shigella-mafian johtoportaan miehen lompakon varastamiseen. Numerodemoni ottaa luudemonin mukaansa ja kaksikko suuntaa Galesseen palauttamaan lompakon Morganille. Tapauksen myötä Shigellan johto kiinnostuu Koshiasta ja tarjoutuu rahoittamaan hänen liikeideaansa.

Koululle palattuaan Riha joutuu ongelmiin ja karkaa sieltä ilmaantuen Mazzaduskesien ovelle. Riha ja Koshia tykästyvät toisiinsa ja Koshia perustaa pieneletroniikan maahantuontiyrityksen mafialta saamillaan lainarahoilla. Arnia, Korna ja Kornan lapset Kone ja Rose ovat paenneet Zalzanista Velhoruhtinaan vainoja Dodehaniin ja tupsahtavat HasuTechin kontin mukana Koshian firman varastolle. Demonipariskunta säälii vaikeassa tilanteessa olevia laittomia pakolaisia ja nämä saavat jäädä asustelemaan varastolle. Vastineeksi Korna ja Arnia tekevät siellä töitä.

Dominik esiintyy tarinassa eräänlaisessa etsivän roolissa ja ilmaantuu varastolle nuuskimaan selvitelläkseen Koshian mahdollista yhteyttä Shigella-mafiaan.

Tarinalla on siis aika mehukas asetelma ja saa nähdä, mihin tuo tuosta ajan kanssa etenee.

 

Korna.jpg

Zalzanilainen Korna Wuwish on yksi Xaparan maailman epäonnisimpia hahmoja. Velhoruhtinaan sotilaat tappoivat hänen perheensä ja katkaisivat Kornan oikean käden, jonka jälkeen hän joutui Skaiarin pakkotyölaitokseen. Roolipelissä hän päätyi myöhemmin yhteen Edelweiss Fescon kanssa.

 

Penshiä-saaga

Pokemon-roolipelissä Riha, Alonso ja Ruby päätyivät kolmenkimppa-seurustelusuhteeseen. Xapara Go!:n pohjalta minulle jäi pienoinen into kirjoittaa joku Riha x Alonso -romanssi. Toisaalta taas Delfia Kronikoista ja muista tarinoista on jäänyt mietityttämään, voisiko Kornalla ja Arnialla olla hieman iloisempi kohtalo jollain aikajanalla. (Rassut olivat lapsuudenystäviä, jotka kasvettuaan ihastuivat toisiinsa, mutta Korna päätyi vanhempiensa painostuksesta avioliittoon luudemoninaisen kanssa ja Arnia häipyi Zalzanista.)

Penshiä-saaga on kunnon irtiotto aiemmista ja sijoittuu hahmojen nuoruuteen. Riha (joka on jäänyt pari kertaa luokalle) käy yhdeksättä luokkaa, kun Glushien luo saapuu kaksi vaihto-opiskelijaa Zalzanista. Korna (joka on tarinassa Rihan ikätoveri, mutta edennyt opinnoissaan normaalisti, lol) tulee suorittamaan hautausmaanhoitajan opintoihinsa liittyvää työssäoppimista Rihan vanhempien omistamalle Emrinin hautausmaalle ja Arnia tulee vaihto-oppilaaksi Rihan luokalle.

Saagan kakkososassa ollaan päästy kesälomaan ja Riha, Arnia ja Korna päättävät liftata Penshiään. Siellä he törmäävät Alonsoon, joka puhuu kolmikon sisään paikallispubiin.

Molempien osien kirjoittaminen on jäänyt vähän junnaamaan, mutta olen miettinyt, että karkulaiset päätyvät Dolbaizzin kartanolle ja seuraa Glushin perheen näkökulmasta hyvin kyseenalainen nuorisoromanssi. :'D

Ykkösosa käsittelee enemmän kouluelämää. Rihan kehitys lähtee ehkä hieman parempaan suuntaan, kun hän saa ensi kertaa elämässään kunnollisen ystävän ja sen myötä muutakin sisältöä kouluelämäänsä kuin olla luokan pissisten kanssa alati tappeleva hyljeksitty häirikkö. Olettaisin myös, että Rihaa ja Arniaa kumpaakin vaivaava kleptomania ruokkii toinen toistaan samalla tavalla kuin muissa tarinoissa naisten ystävystyttyä aikuisiällä.

 

AlluRisse.jpg

Riha ja Alonso (kuva tehty Rinmarulla Xapara Go!:n aikoihin)

 

Hilpari

Kuten varmasti huomasitte, olen aikalailla pyörittänyt samoja hahmoja kaikissa edeltävissä tarinoissa. Eritoten Riha tuntuu kerta toisensa jälkeen päätyvän, jossei päähenkilöksi niin aika keskeiseen rooliin. Haastoin vähän itseäni pohtimaan, mistä muista hahmoista voisin kirjoittaa ja päädyin pohtimaan Punataudin ja Kirken Skylla-tytärtä, joka on tähän mennessä esiintynyt roolipelissä ja Porre Kronikoissa.

Päädyin leikkimään ajatuksella, olisiko Skyllan ja Cruernoxin välillä tapahtunut joskus jotain ja tästä syntyi Shigella-mafian menneisyyteen sijoittuva tarina. Toistaiseksi juonena on ollut lähinnä, että lukiosta kesälomilla oleva Skylla menee kesätöihin Cruernoxin Hilpari-yritykseen ja kaksikolla on jonkunlainen romanssi.

 

Skylla2.jpg

Skyllan alkuperäinen hahmokuva Rinmarulla, siivet ja häntä puuttuvat!

 

Velhoruhtinatar

Hilparin ohella uusimpia tarinaprojektejani. Sijoittuu Porre Kronikoiden vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen kymmenen vuoden päähän (jätän auki, tapahtuvatko tähän tilanteeseen johtavat asiat PK:ssa). Buzle on kukistanut Zalzanin aiemman hallitsijan ja hänestä on tullut uusi Velhoruhtinas. Arnia hallitsee Zalzania hänen rinnallaan ja entiset liskokaartilaiset muodostavat Zalzanin hovin.

Liskokaarti kerääntyy Velhoruhtinaan vuoristopalatsiin suorittamaan mahtavaa pimeyden loitsua, jonka on tarkoitus muodostaa aivan uuden tason magiasuoja ympäröivien valtioiden mahdollisilta vihamielisiltä hyökkäyksiltä. Loitsu menee kuitenkin pieleen ja Edelweiss Fesco tipahtaa heidän keskuuteensa toiselta aikajanalta aiheuttaen paljon kysymyksiä.

Tarinan keskeisenä ideana on, että hahmot lähtevät seikkailemaan eri aikajanoilla (en ole vielä keksinyt, miksi) ja hämmästyvät ja järkyttyvät seikoista, jotka ovat niissä eri tavalla. (Eri aikajanoilla tyypit ovat päätyneet ihan eri hahmojen kanssa yhteen, niissä on erilaisia liittoumia, sun muuta... Ja luonnollisesti porukan jälkikasvukin on varsin erilaista.)

Aion kirjoittaa Velhoruhtinattareen vierailut kaikkien edellä esiteltyjen tarinoiden aikajanoissa, sekä toteuttaa muita joskus ohimennen mielessä käyneitä aikajatkumoita tässä tarinassa. Se on yhtä aikaa pientä fiilistelyä siitä, mihin Porre Kronikat voisi edetä ja toisaalta taas irtiotto, jossa pääsen itsekin huvittumaan ja kauhistumaan eri aikajanojen eroavaisuuksilla.

 

UVPK.jpg

Porre Kronikoiden Liskokaarti juhlimassa vuosikymmentuhannen vaihdetta (Lucas ja Sterno jäivät jostain syystä pois tästä kuvasta...)